ترنج

عباس عبدی

۱۶۱۶ مطلب

  • در دنیای جدید رابطه مردم و حاکم، تغییر کرده و از رابطه ارباب‌ـ نوکری خارج شده است. فرقی هم نمی‌کند که مردم ارباب باشند یا حکومت‌کنندگان. اکنون رابطه کارفرما، کارگزار حاکم است. رابطه کارگزار و کارفرما، یک رابطه قراردادی و برابر حقوقی و مبتنی بر اختیار طرفین است.

  • عباس عبدی درباره سرمقاله روزنامه جوان نوشت: این فرزندان یا صلاحیت و توانایی و فهم دارند که حاضر نمی‌شوند با رانت پدرانشان پستی را بپذیرند و خود را بی‌آبرو کنند یا صلاحیت ندارند که مجبورند پست اهدایی را بپذیرند و مردم را بدبخت کنند.

  • گرچه شرایط کشور برای جراحی‌های سخت مناسب نیست، به‌علاوه اجرای آن برخی کالا‌های اساسی مثل روغن و مرغ و گوشت را دچار افزایش قیمت دوباره می‌کند و فشار مضاعفی را به مردم وارد خواهد کرد و این امر خطیری است، ولی از سوی دیگر چشم‌اندازی که شرایط بهتر شود نیز وجود ندارد.

  • عبدی نوشت: عجیب‌ترین نکته‌ای که در رسیدگی به این طرح وجود دارد، تایید آن از سوی شورای نگهبان است. در واقع این طرح نه براساس مصلحت بلکه براساس درک از اصول اولیه فقه تصویب شده که بسیار عجیب است. چگونه ممکن است این اندازه دخالت در امور خصوصی مردم را بتوان با قانون و شرع محدود کرد.

  • عباس عبدی معتقد است بدترین عملکرد در زمینه اشتغال در کارنامه دولت اصولگرایان در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ است که تقریبا می‌توان گفت رشد اشتغال در حد صفر بوده است.

  • عباس عبدی در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس که گفته بود «ایران ظرفیت تولید غذای ۷۰۰ میلیون نفر را دارد» نوشت: می‌خواستم در باره این اظهار نظر چیزی بنویسم. ولی هر چه فکر کردم، دیدم نوشتن نقدی مودبانه ممکن نیست، تنها این به ذهنم رسید که این اندازه توهین به شعور جامعه در سیاست ایران بی‌سابقه است.

  • عباس عبدی به ارسال گزارش عملکرد روحانی درباره کرونا به قوه قضاییه واکنش نشان داد و نوشت: کار به کجا رسیده که حامیان طب سنتی برای کم کاری روحانی در مقابله با کرونا مدعی شده اند.

  • عباس عبدی نوشت: انتصاب‌های فامیلی و قومی و به شکل جدیدتر آن هم‌دانشگاهی و رفاقتی معنای بسیار روشنی دارد که نشان‌دهنده سقوط نظام بروکراتیک کشور در ورطه خانوادگی و رفاقتی است و نتیجه سکوت و حتی تایید این فرآیند پیشاپیش روشن است.

  • عباس عبدی نوشت: در عرصه عمومی دختران را توصیه به فرزندآوری می‌کنند، ولی پشت صحنه دختران خود را به جای دیگران دارای صلاحیت استخدام می‌کنند.

  • همان طور که مرگ‌ومیر با بستن کمربند ایمنی صفر نمی‌شود، با زدن واکسن نیز صفر نخواهد شد. همین که به طرز معناداری ابتلا و مرگ‌ومیر را کاهش دهد، برای اجباری کردن کافی است.

تبلیغات