عباس عبدی در توئیتی به اظهارات اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.
۱۶۱۶ مطلب
عباس عبدی در توئیتی به اظهارات اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.
لطفا سیاستمدار باشید. هر چه در گذشته درباره برجام گفتهاید را به فراموشی بسپارید. بسیاری از سخنان را یا برحسب مصلحت جناحی و شخصی زده شده، یا از روی ناآگاهی بوده. مشکلی نیست. اکنون براساس مصالح و منافع عمومی نظر دهید و تصمیم بگیرید.
باید به گونهای عمل کرد که مردم از انتساب اعتراضات به خارج ناراحت شوند، اگر این ادعا خیلی تکرار شود، به معنای ریخته شدن قبح و زشتی چنین ارتباطی است. بهتر است سیاست چگونگی مواجهه با هر پدیدهای از جمله اعتراضات را صرفا برحسب متغیرها و عوامل داخلی توضیح داد.
عبدی گفت: کارخانه فولاد حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال مصرف میکند. با توجه به مصرف این حجم از آب، این کارخانه باید کنار خلیج فارس احداث میشد. اکنون بازگشت به نقطه آغاز نیاز به سرمایه گذاری عمده مالی و مهمتر از آن سرمایه گذاری سیاسی برای جلب اعتماد و مشارکت عمومی مردم در مدیریت جامعه دارد.
اگر آقای سیف و عراقچی براساس قانون و منصفانه محکوم شدهاند که در این صورت بحثی نمیماند ولی اگر ارادهای بر محکومیت جائرانه آقای عراقچی تعلق گرفته درحالیکه با جایگاه و ارتباطات آنان آشنا بوده، احتمالا این اراده بر محکومیت بسیاری دیگر هم میتواند تعلق بگیرد. پس باید بر اصلاح روندها تاکید کرد.
در حقیقت اگر کسانی از جمله قاتل و خانواده او خواهان گذشت وعدم اصرار بر قصاص هستند، باید تمام حق را به خانواده مقتول داده و با آنان همدلی کرده و از آنان دلجویی نمایند. هیچ نگاه مثبتی به قاتل را نباید ترویج کرد. در واقع قاتل باید اظهار پشیمانی جدی کند.
اگر کسانی با زدن ماسک مخالف هستند، باید با ممنوعیت کشیدن سیگار نیز مخالف باشند. طبیعی است که مردم خیلی خوب متوجه هستند که ممنوعیت کشیدن سیگار در اماکن عمومی چقدر بر سلامت آنان اثر مثبت گذاشته است. لطفا اکثریت خاموش، سکوت خود را بشکنند.
عباس عبدی نوشت: اگر اصلاحطلبان نتوانستند اثر مثبتی بر امور و اصولگرایان بگذارند به جایش به لحاظ رفتار تشکیلاتی مقلد اصولگرایان شدند. همچنین امر سیاست را به کمپین انتخاباتی تقلیل داده و بازاریابی را بر مفهوم سیاست غلبه دادند و این چیز چندان پنهانی نیست.
به نظر میرسد که مدیریت مجلس و نمایندگان هیچ اهمیتی برای اعتماد مردم نسبت به خود نمیدهند. شاید هم گمان میکنند که دیگر اعتمادی باقی نمانده است که بخواهند آن را حفظ کنند، ولی چنین نیست، اگر همین وعده بسیار آسان را عملی میکردند، حتما قدری اعتماد ایجاد میشد.
«جبهه اصلاحات پس از شکست قاطع سیاسی و ناتوانی مطلق در آوردن مردم به پای صندوقهای رای در خرداد ۱۴۰۰، پیش از هر اقدامی از جمله موضعگیری درباره برجام یا سایر امور، باید ابتدا موجودیت خود را بازنگری و تحلیل کند.»