هر شهروندی میتواند مطابق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات؛ شورای نگهبان را ملزم کند که فرآیند گردش کار خود را در تایید صلاحیت منتشر کند، زیرا این گردش کار مثل آیین دادرسی دادگاهها، جزو حقوق عامه است و همه باید از آن مطلع باشند.
۱۶۱۶ مطلب
هر شهروندی میتواند مطابق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات؛ شورای نگهبان را ملزم کند که فرآیند گردش کار خود را در تایید صلاحیت منتشر کند، زیرا این گردش کار مثل آیین دادرسی دادگاهها، جزو حقوق عامه است و همه باید از آن مطلع باشند.
آقای رییسی وعده مهمی را داد و گفت: «برنامه دولت این است در کوتاهترین زمان ممکن فقر مطلق را از بین ببرد.» این وعده بسیار مهم و روشن است. منظور از کوتاهمدت در برنامههای اجتماعی و اقتصادی، یک یا حداکثر دو سال است؛ بنابراین تا پایان سال ۱۴۰۱ یا حداکثر تا نیمه سال ۱۴۰۲ باید این وعده محقق شود.
عباس عبدی در توئیتی درباره سخنان اخیر سیدکاظم موسوی نوشت: عذر بدتر از گناه یعنی این: نماینده مجلس باشی و ندانی که ارز ۴۲۰۰ تومان فقط اختصاص به چند کالای اساسی دارو و گندم و نهادههای دامی دارد.
اگر یک ایرانی ماهانه ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرد، معادل ۵۰۰ دلار میشود، آیا کسی که در ایران ماهانه ۱۵ میلیون تومان حقوق میگیرد مثل کسی که در ایالات متحده ۵۰۰ دلار حقوق بگیرد زندگی میکند؟ قطعا خیر.
عباس عبدی گفت: اگر بدون حل برجام توانستید سال آینده دلار را ۲۳ هزار تومان به مردم دهید، یک امتیاز کامل اقتصادی و مدیریتی برای شما و دولت شما در نظر گرفته میشود و اگر نتوانستید که قطعا نمیتوانید، در این صورت بپذیرید که این ادعاها فقط در حد شعار است.
حداقل با علنی بودن دادگاه حق دفاع برای متهم وجود خواهد داشت. اگر تبرئه شود که دفاعیات متهم در دادگاه علنی شنیده میشود و این به نفع او است و اگر محکوم هم شود که نتیجه هر دو شیوه برای فرد محکوم یکی است، زیرا حکم نهایی محرمانه نیست.
سرنوشت مذاکرات از دو حال خارج نیست. یا به سرعت به پایان میرسد و ختم برجام اعلام میشود و یا آنکه مسیر طولانی در پیش است با این نتیجه که بخش اصلی شروط اعلام شده در عمل محقق نخواهد شد و این برای ارزیابی از عملکرد گروه مذاکرهکننده مثبت نخواهد بود.
عباس عبدی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در توییتی نوشت: دروغگویی بدتر از سیلی زدن است.
«در کشورهای اطراف مشکلاتی هست، اما الان در کشور خودمان وضعیت خوبی داریم» (آقای رئیسی) اگر (ایران را) با افغانستان مقایسه کنید قطعا درست است، ولی مقایسه با افغانستان و عراق و سوریه درست نیست و این در شأن دولت ایران نیست که در چنین مقایسههایی وارد شود بهتر بود این را نمیگفتید.
وضعیت اصلاحطلبی در یک بنبست نسبی است. اصلاحطلبان زمانی میتوانند حضور موثر پیدا کنند که حدی از راه و مسیر، از طرف سیستم باز باشد در غیر این صورت چه کاری میتوانند انجام دهند؟ حالا فضای سیاسی شبیه به دهه ۴۰ و نیمه دوم دهه ۵۰ شده که گروههای سیاسی از فعالیت کنار کشیدند. اما اگر مسیر اندکی هم باز باشد بهتر میتوانند حرف بزنند و فعالیت کنند که میتوان یه سالهای ۷۶ و اوایل دهه ۸۰ اشاره کرد.