گفتوگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و رومانی
عباس عراقچی در گفت و گویی تلفنی با وزیر امور خارجه رومانی، آخرین تحولات مربوط به اجرای یادداشت تفاهم و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را تشریح کرد.
عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، و اوانا تویو، وزیر امور خارجه رومانی، در تماس تلفنی عصر امروز جمعه راجع به آخرین تحولات منطقهای و روابط دوجانبه میان دو کشور گفتوگو و تبادل نظر کردند.
در این گفتوگو، وزیر امور خارجه کشور آخرین تحولات مربوط به اجرای یادداشت تفاهم و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را برای همتای رومانیایی خود تشریح کرد.
وزیر امور خارجه رومانی نیز با استقبال از تلاشهای دیپلماتیک جاری برای کاهش تنشها در منطقه غرب آسیا، بر اهمیت تداوم این روند و اجرای تعهدات متقابل از سوی طرفهای ذیربط تأکید کرد.
دو طرف همچنین بر ضرورت استمرار رایزنیها و توسعه همکاریها و مناسبات دوجانبه در دوره پیش رو تأکید کردند.