ترنج موبایل
تبلیغات
کد خبر: ۹۸۲۲۶۷

رونمایی کیم جونگ اون از ناوشکن هسته‌ای

کره شمالی با به‌کارگیری رسمی یک ناوشکن ۵ هزار تنی گام تازه‌ای در توسعه توان دریایی و هسته‌ای خود برداشت.

تبلیغات
تبلیغات

 کره شمالی یک ناوشکن ۵ هزار تنی را به ناوگان دریایی خود اضافه کرده است.

به گزارش فرارو، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون در مراسم به‌کارگیری این ناوشکن که روز سه‌شنبه در بندر غربی نامپو برگزار شد، گفته است کشتی جنگی چوئه هیون نشان می‌دهد روند هسته‌ای‌سازی نیروی دریایی طبق برنامه در حال پیشرفت است.

این ناوشکن پس از مراسم به‌طور رسمی وارد خدمت نیروی دریایی کره شمالی شده و مأموریت آن دفاع از سواحل غربی کشور خواهد بود.

 رسانه دولتی کره شمالی همچنین اعلام کرده این ناوشکن به مجموعه‌ای از سامانه‌ها از جمله تسلیحات ضد هوایی و ضد کشتی و همچنین موشک‌های بالستیک و کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای مجهز است.

مقام‌های کره جنوبی و برخی کارشناسان معتقدند این کشتی احتمالاً با کمک روسیه و در شرایط گسترش همکاری‌های نظامی دو کشور ساخته شده است، هرچند برخی تحلیلگران درباره آمادگی کامل آن برای ورود به خدمت عملیاتی ابراز تردید کرده‌اند.

کره شمالی در ماه‌های اخیر چندین آزمایش بر روی این ناوشکن انجام داده که شامل پرتاب موشک‌های کروز با قابلیت هسته‌ای از روی آن بوده است.

 

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات