ترنج

وزیر صمت

۱۴۹ مطلب

  • خودرو ایگل، توجه عباس علی آبادی در غرفه کرمان موتور را به خود جلب کرد و وزیر صمت پس از بررسی کامل خودرو‌ها و برنامه‌های این شرکت، در جریان کم و کیف روند برقی سازی محصولات این شرکت خودروسازی قرار گرفت.

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صادرات و واردات هوشمندانه بازار را تنظیم می‌کند، گفت: تولید کننده ایرانی باید بداند که مورد حمایت و از دست قاچاقچیان در امان است، ولی یله و رها هم نیست.

  • گفته می‌شود خودرویی که عامل تصادف بوده پس از وقوع برخورد با خودروی حامل مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، از صحنه گریخته است.

  • عباس علی آبادی وزیر صنعت با بیان جزئیاتی از آمار واردات خودرو به کشور گفت: واردات خودرو از برند‌های سوزوکی، تویوتا، کیا، هندا و خودرو‌های چینی نظام گرفته و روال پیدا کرده است.

  • تداوم مهاجرت مرمت‌کاران فرش دستباف به کشور‌های همسایه. وزیر صمت خواستار اصلاح قانون شد.

  • ضیغمی درباره واردات خودرو و صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه واردات سه میلیارد دلاری خودرو به صلاح نیست، گفت: نظر دولت این است که واردات خودرو هم امسال و هم سال بعد انجام خواهد شد.

  • وزیر صمت، گفت: با بکارگیری خودرو‌های برقی تنوع سوخت در کشور فراهم می‌شود؛ البته باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که این خودرو‌ها فعلا آزمایشی هستند و باید بررسی کنیم کدام خودروی برقی برای کدام یک از اقلیم کشور باید تولید شود.

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بحث تولید خودرو‌های برقی در کشور ما نیز در سال ۱۳۷۸ شکل گرفت و از آن سال تمرکز برای تولید این خودرو جدی شد.

  • وزیر صمت با بیان اینکه ما در کشور ۳۶ خودرو ساز داریم، تصریح کرد: به نظر من این خودروسازان به جای اینکه خودروساز باشند خودرو باز هستند. چرا که خودروسازی یک مقیاس اقتصای و مقیاس موضوعی دارد که خودروسازان ما این دو مقیاس را محقق نکردند و ما باید خودروسازی را باید به سمت شرایط رقابتی ببریم.

  • علی‌آبادی گفت: باید اقدامی انجام شود که هر ایرانی بتواند یک خودرو وارد کند، اما نباید این اتفاق منجر به بالا رفتن قیمت ارز شود و افرادی که توانایی خرید خودرو ندارند تاوان آن را پس دهند، بنابراین باید مدیریت و مراقبت صورت گیرد.

تبلیغات