سخنگوی وزارت خارجه درباره نامه ظریف به مقام معظم رهبری درباره سریال گاندو گفت: من این خبر را تایید می کنم این نامه از سوی وزیر خارجه به مقام معظم رهبری نوشته شد. صدا و سیما از سازمان های زیر نظر رهبری است و اگر قرار بود گلایه ای باشد خدمت ایشان گفته می شد.
به نظر میرسد موضعگیری این وزارتخانه در زمینه طرد و نفی دیپلماسی با آمریکا از منظر تاثیرگذاری بر افکار عمومی غرب نادرست است. چرا که همین اظهارنظر و پوشش خبری گسترده آن در رسانههای خارجی، این پیام را به افکار عمومی میرساند که این ایران است که راهکارهای دیپلماتیک با آمریکا را نمیپذیرد نه بالعکس. این در حالی است که برخی ناظران غربی معتقدند پیشنهادات آمریکا برای مذاکره و گفتگو با ایران جدی نیست و در واقع این آمریکاست که هنجارهای دیپلماتیک را کنار گذشته است.