«در کوتاه مدت آنچه از بغداد انتظار می رود تحت الشعاع ادبیات پس از مذاکرات استانبول قرار دارد. فضای حاکم بر ادبیات کاربردی نماینده ایران و نماینده 1+5 یک فضای مسالمت آمیز معطوف به حل مسئله هسته ای ایران بود. لذا هر دو مذاکرات را سازنده خواندند و برای اولین بار رسانه های غربی و ایرانی هر دو با یک ادبیات از نتیجه مذاکرات یاد کردند. اما با توجه به وجود این لایه های بحرانی در میان مدت و بلندمدت حل پرونده هسته ای ایران به این آسانی امکان پذیر نیست.»