جزئیات عملیات موشکی و پهپادی سپاه در پاسخ به آمریکا/ انفجارهای جدید در کویت و بحرین
سپاه پاسداران اعلام کرد: حمله موشکی و پهپادی به سوی ۸ زیرساخت مهم ارتش آمریکا در پایگاه علی السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر سلمان بحرین انجام شد.
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد:مردم عزیز و شرافتمند ایران اسلامی؛ فرزندان غیرتمند شما در نیروهای دریایی و هوا فضای سپاه طی عملیات مشترک موشکی و پهپادی در ساعت ۲ الی ۳ بامداد امروز یکشنبه هفتم تیر ماه، با پرتاب موشکهای بالستیک و پهپاد به سوی هشت زیرساخت مهم ارتش کودککش آمریکا در پایگاه علی السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر سلمان بحرین آنها را منهدم کردند و تجاوزهای اخیر آمریکا را با قاطعیت پاسخ دادند.
دشمن متجاوز که نقض عهد و پیمان شکنی در ذات او است، به بهانه مقابله نیروی دریایی سپاه با کشتی متخلف، اوایل بامداد امروز، به پنج پست ساحلی جمهوری اسلامی حمله کرده بود.
بر اساس تفاهم نامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی است و منبعد با کشتیهای متخلف قوی تر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانه ای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوزها به اهداف کم اهمیت باشد، پاسخی خرد کننده خواهد داشت.
دشمن بداند نقض آتش بس خلاف بند یکم تفاهم نامه اسلام آباد است و توقف کلی روندها را در پی خواهد داشت.
انفجارهای جدید در کویت و بحرین
در همین رابطه شبکه العربی اعلام کرد که گزارشها از وقوع انفجارهای جدید در بحرین حکایت دارد.
همزمان اعلام شده است که آژیر هشدار در بحرین فعال شده و صدای انفجارهایی در این کشور به گوش رسیده است.
وزارت کشور بحرین اعلام کرد: آژیرهای هشدار به صدا درآمده و از شهروندان و ساکنان خواسته شده است به نزدیکترین مکان امن مراجعه کنند.
همچنین گزارشهایی از شنیده شدن صدای انفجار در کویت منتشر شده است.