دستاورد مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس
تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: دو طرف موفق شدند تفاهمنامه اسلامآباد را تثبیت کنند.
فرارو- دور تازه مذاکرات ایران و آمریکا در حالی به پایان رسید که برخی تحلیلگران از آن به عنوان گامی رو به جلو در مسیر دیپلماسی یاد میکنند. در همین زمینه، علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بین المللی بحران اشاره کرد این دور از گفتوگوها در سوئیس با پیشرفت خوب و کافی همراه بوده است.
به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، وی در ادامه گفت: «دو طرف موفق شدند تفاهمنامه اسلامآباد را تثبیت کنند؛ توافقی که به گفته او، بدون آن عملاً چیزی برای ادامه ساختن وجود نداشت و احتمال بازگشت تنشها و حتی درگیری دوباره وجود داشت.»
او تأکید کرد: « بنابراین، به نظر من، برخی از سازوکارها برای پیشرفت و همچنین داشتن یک برنامه، یک جدول زمانی، مجموعهای از نقاط عطف برای چگونگی دستیابی به یک توافق جامع در ۶۰ روز آینده کاملا ضروری هستند، هرچند که این بلندپروازانه باشد.»
واعظ در پایان این روند را رویکرد درست به دیپلماسی توصیف کرد.